-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





08 februari 2010

Får maten till dörren

Nästa vecka ska jag testa något nytt. Ett företag i Tidaholm som heter Ammis Matkasse har kommit på en kanonbra affärsidé. Man kan prenumerera på matkassar. Tänk vilket himmelrike för oss heltidsarbetare som inte orkar tänka på att släpa med barnen till affären efter jobbet för att handla middagsmat. Här får man helt enkelt recept och varor till 5 middagar för 4 personer hemkört till ytterdörren varje söndag. Och det för endast 595 kr/vecka (inkl utkörning). För det priset lyckas iallafall inte jag få ihop 5 middagar hemma. Den första leveransen betalar man kontant när man får varorna. Efter det går det bra att betala in i förskott till ett bankgirokonto. Man kan när som helst göra ett uppehåll i matleveranserna eller avsluta helt. Mamma fick sin första leverans igår och var mycket imponerad av innehållet i kassen. Varorna är så långt det går närproducerade och kravmärkta.

Jag återkommer med bilder och recept när jag fått min leverans på söndag.

3 kommentarer:

Lämna ett avtryck