-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





18 februari 2010

Var god stör ej

Jag är en riktig nörd när det gäller sport. OS är en katastrof för mitt sociala liv.När det är OS på TV så hänger jag upp "Stör ej-skylten" på dörren. Mina vänner har lärt sig när det är läge att ringa och inte ringa. Ikväll återstår att se om Björn Ferry kunnat ladda om efter sitt guld i jaktstart och knipa ännu en medalj i 20 km. För er som inte vet så tävlar Björn i skidskytte. Det återstår ett slalomåk för Anja Pärson också i superkombinationen. Att hon överhuvudtaget står på skidorna idag är ett under. Anja föll illa i gårdagens störtlopp och hon hade lika gärna ha skadat sig riktigt ordentligt eller i värsta fall dött.

Har varit hemma med Noel idag. Han har fått ögoninfektion och kliar en hel del i de rödsprängda ögonen. Jag har fått ännu ett munsår, men nu har jag tagit tag i det och imorgon kl 10 ska jag till VC. Hoppas få recept på tabletter som ska göra att jag slipper fler munsår eller iaf lindra besvären. Alvin stannade hemma och höll oss sällskap och vi har spelat några omgångar Tjuv och polis och Cars-memory. Näsan växte på familjens sämsta förlorare ett antal gånger under spelets gång. Enligt fröknarna på dagis så växer näsan när man fuskar. Alvins näsa borde vid det här laget vara längre än Pinocchios någonsin varit.

En kopp te och en smörgås nu så är jag redo för sängen sen. Givetvis med TVn som sällskap.
Heja Björn!!

1 kommentar:

  1. Nästa gång ska jag kolla tv-tablån INNNAN jag skriver till dig för att höra om du är promenadsugen:) kram på dig

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck