-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





05 februari 2010

Veckans bästa

Veckans absoluta bästa dag är fredagen. Det är så skönt när man vaknar på morgonen och vet att nu det är helg snart. Bara 8 timmars arbete kvar innan det är dags för fredagsmys. Min sista arbetsdag den här veckan blev allt annat än jobbig. Möjligtvis tyckte mina magmuskler att de fick arbeta lite extra men det kan jag ta. Jag har nog aldrig skrattat så mycket på arbetstid som idag. Skrattkrampen i magen gjorde sig påmind mer än en gång. Strax efter kl 11 tog det tvärstopp i produktionen. Hmm, kanske inte det bästa egentligen, men vi var nöjda med att få en lugn fredag. Det blev en 3 timmar lång rast som innehöll både lunch (mango, nötter och russin), kortspel, surfande på internet och lagom till 14-rasten blev det en kopp kaffe och en semla (årets första) i matsalen. Kl 15.00 stämplade jag ut. Äntligen helg!! Jag började med en fika på Rådhuset med Jennie. Vi var båda barnfria och det är konstigt hur fort man glömmer hur skönt det är att kunna sitta och prata i lugn och ro. Utan en liten som rycker en i armen och vill kissa eller ha mer kaka eller varför inte åka hem efter bara 10 minuter. Fredagen fortsatte med fredagsmys ala tacos hemma. Nu ligger Alvin i sängen för natten och av någon konstig anledning sitter jag ensam i soffan och hör vinjetten till Let´s Dance. Undrar om jag kommer att få sällskap snart?

Imorgon sätter jag och Alvin oss på tåget och drar till Västerås för ett dygn tillsammans med lillebror Erik och Jenny.

Delar med mig av ett klipp som bidrog till dagens största skratt.



1 kommentar:

  1. Julia saknade Alvin på gympan. Nu vet vi vart han var. Julia var orolig att han kanske var sjuk.

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck