-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





03 februari 2010

Ja se det snöar....ja se det snöar..

...men nu får det faktiskt vara nog. Nu är det inte roligt längre.

Imorse tog det mig nästan 1,5 h att komma till jobbet. Först fick jag skotta fram Bil 1 för att sen inse att den inte ville flytta på sig alls. Däcken bara spann och den grävde sig längre och längre ner i snön. Trots putthjälp av hjälpsam men måttligt glad febersjuk make så blev Bil 1 stående där den stod. Ut med ungarna ur bilen. Noel beslöt sig för att gå till fritids men Alvin sattes in i baksätet på Bil 2. Fram med snöskyffeln för att skotta fram Bil 2 som var betydligt mer villig att flytta sig från uppfarten. Efter en sväng förbi dagis styrde jag kosan mot jobbet. Det var inte bara jag som var sen idag. Jag tog mig till skillnad från andra iallafall till jobbet, om än lite försenad.

Väl hemma från jobbet väntade snöskottning. Exakt hur mycket snö kan det komma på en dag? Snöskottning har varit ett evighetsarbete den här vintern. Jag kommer aldrig mer säga att vi inte har några riktiga vintrar.

Nu längtar jag efter sol, bad och värme.

1 kommentar:

  1. Samma här! Åkte till mor & far för att vara hjälpsam, 3 timmar skottade vi snö...
    Nu får det vara nog.

    Puss!

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck