-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





11 februari 2010

Spännande matvecka utan sidospegel

Idag fick jag ett mail från Ammis matkasse med recepten för nästa veckas mat. Det kommer att bli en supervecka i matväg.
Vad sägs om rätter som:
Kycklingclub med avokado och knapriga bacon
Mumsig fiskgryta med pressad potatis
Thaisoppa med räkor
Pasta med tomatsås och rucola
Kryddiga köttfärsspett med sallad ch pitabröd

Självklart kommer jag att lägga upp recepten här på bloggen...MEN...inte förrän jag testat dem.

Så var det det här med sidospegeln. När jag skjutsade Noel till scouterna ikväll fick jag möte på en smal väg. Jag stannade i god tid för att se om vi kunde mötas eller om någon av oss skulle få backa. Men föraren i den mötande bilen tänkte inte som jag. Han gick ut lite och gasade på. Pang!! Så rök min sidospegel på förarsidan. Jag hann med en liten ramsa med något mindre trevliga ord innan jag klev ur bilen. Vi kände igen varandra och han lovade att vi skulle lösa det. För mig innebär det att han betalar reperationen av min bil. Det var ju han som körde in i mig. Innan jobbet imorgon blir det ett besök på Bilia för att visa upp skadorna och boka en tid. Eftersom det är en E-bil (leasingbil) vi har finns inget annat alternativ än att lämna in bilen på Bilia. Nu hoppas jag att den andre föraren inte börjar bråka. Han blev måttligt nöjd (läs: skitsur) när vi berättade för honom att bilen måste lämnas in på verkstad. Börjar han bråka finns inget annat alternativ än att göra en polisanmälan. Som tur är har jag ett vittne som satt i en bil bakom min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ett avtryck