-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





25 april 2009

Big Comedy



Igår var vi i Västerås på stand-up comedy med Erik och Jenny. Vi såg Big Comedy 2009.
Jag trodde allvarligt att jag skulle vakna upp med jordens träningsvärk i magen idag. Det började lite lätt med Lennie Norman. Han är rolig, men inte så att man viker sig dubbelt direkt. Efter honom var det dags för en ljummen David Batra. Peter Wahlbeck hade jag väldigt svårt att förstå. Klickade inte med hans halländska dialekt. Sen äntrade Johan Rheborg scenen och kvällen tog fart. Trodde inte att jag kunde skratta så mkt. Han drog skämt om hur det var att vara tonårsförälder och sjunka från att ha varit kung hemma till att bli ngt som helst inte skulle synas eller höras alls. Petra Mede kunde jag klarat mig utan. Forcerat och tråkigt. Henrik Schyffert svarade för kvällens största garv. Där fick magmusklerna jobba en hel del. Tänker inte ens förklara för er vad det var som var så kul. Kan bara säga...Christer Sjögren...hahaha... Sist ut var Johan Glans. Han lyckades få mig att fortsätta skratta hysteriskt. Gick ut från konserthallen med ett stort leende på läpparna. Hoppas på ett Big Comedy 2010. Väntar redan.

2 kommentarer:

  1. Gud, vad kul det låter! Är lite avundsjuk... Nu har du nog förlängt livet ett bra tag då!
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för besök och kommentar!

    Ja, stövlarna är bedårande! Vi håller tummarna för att de finns kvar. Men Sko Boos sortiment är väl inte lika skiftande som GeKås.

    Hittills är vi också mycket nöjda med vagnen.

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck