-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





19 april 2009

Den bästa grillsalladen

Jag slänger in ett recept på världens godaste grillsallad. Perfekt för mig som inte äter potatis just nu. Annars funkar den att ha som tillbehör oavsett om man serverar potatisgratäng eller potatissallad.

3 dl creme fraiche
3 dl majonäs
1 msk senap
½ vitkålshuvud
½ blomkålshuvud
morötter
paprika
gurka
rädisor
majs
fransk salladskrydda
italiensk salladskrydda

Blanda creme fraiche, majonäs, senap och mycket salladskrydda. Tillsätt grönsakerna. Jag brukar skrapa ur gurkan för att slippa det vattniga.

Superenkelt och så gott!!

2 kommentarer:

  1. låter gott.....måste prova!
    kram Anna

    SvaraRadera
  2. Du måste ha läst mina tankar ;) tänkte precis fråga om den :D

    Kram

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck