-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





30 april 2009

Inte en vanlig morgon...

Gick upp, duschade, åt frukost (fil o flingor), läste tidningen, borstade tänderna och väckte Tobias. Om det varit en helt vanlig morgon hade jag gått ut till bilen och åkt till jobbet, men idag är ingen vanlig morgon. Tobias låg inne hela dagen igår med en fruktansvärd migrän. Det sprängvärkte på vänster sida och gjorde ont ända ner i käken. Alvedon hjälpte inte så jag fixade lite starkare tabletter som Mariah hade. De hjälpte inte heller. Inatt har han varit vaken flera ggr och haft ont. När jag väckte honom tvingade jag ur honom ur sängen för att se om det överhuvudtaget gick. Ur kom han men han kunde inte räta upp sig för då var det som blixtar slog in i huvudet. Sagt och gjort.....jag blir hemma idag. Noel har ledigt från skolan och Alvin har dagis. Det får bli ett samtal till VC när de öppnar. Lite orolig blir man ju när han har så ont och det inte går över.



Uppdatering kl 11.20: Nyss hemkomna från VC. Det enda receptet Tobias fick var att ta en cocktail på Alvedon och Ibumetin. Om han skulle få feber eller bli onaturligt trött är det akuten som gäller. Han satsar på en rejäl cocktail. Det är ju trots allt Valborgsmässoafton.




2 kommentarer:

  1. Hoppas det inte är någonting allvarligt.. Kram på er alla

    SvaraRadera
  2. Tråkigt med migrän :( Hoppas ullared blir som du tänkt dig ;) Barnfronten? Man vet aldrig... ;) Kram!

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck