-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





30 april 2009

...men en helt vanlig kväll

Trots att dagen inte började som vanligt så slutar den som en alldeles vanlig torsdagkväll.
Noel har varit med faster Jeanette på hennes jobb i Hörnebokiosken. De har haft Operation Dagsverke i skolan och då ska de ju arbeta och det har han gjort. Hämtat varor på lagret och knappat på kassapparaten och tagit betalt. När jag hämtade honom var han supernöjd med sitt arbete så nu vet han var han ska jobba när han blir stor.

När Noel var borta passade jag på att tvätta bilen (på Bilia) och handla lite gott som vi ska ha med oss i bilen till Ullared imorgon. Det blir ciabatta med tonfiskröra och en kopp kaffe på parkeringen innan vi grabbar kundvagnarna och shoppar loss.

Vi skippar elden ikväll. Vi har inte varit på Valborgsmässoeld sen Noel var liten. Det lockar inte alls. Alvin sover redan och Noel är på väg ner under täcket i detta nu. Min väckarklocka ringer 05.00 imorgon så det blir nog en tidig kväll för mig också.

1 kommentar:

  1. Hej! Kikar in för att önska dig en härlig Valborgsmässoafton och för att tipsa om en nystartad tävling i min blogg där du kan vinna en valfri väggdekoration från Unik Dekor!

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck