-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





14 april 2009

Trög start på veckan

Första arbetsdagen efter påskledigheten började ju allt annat än bra. Försov mig med ungefär 40 min. Tur att Alvin vaknade annars hade jag nog sovit än. Jag som hade tänkt duscha och läsa tidningen i lugn och ro fick istället snabbduscha och slänga i mig frukosten. Tidningen ögnade jag igenom som hastigast. Det där med stress på morgonen är inte bra för min mage. Jag hann i tid till jobbet och fick t o m 1 period flex, men att försova sig är aldrig skönt.

Nu sitter jag och rättar förra veckans stämpelkort. Ja, tro det eller ej, men vi är fortfarande kvar på stenåldern när det gäller in- och utstämpling.

Innan arbetsdagen är slut måste jag hinna med ett besök hos Klädförrådet. Det är nu oundvikligt att byta arbetsbyxor. Brallorna sitter så långt ner på höfterna det bara går utan att de trillar av mig. Ett gott tecken...yes...

Psst...jag har fuskat i helgen. Igår fikade jag gott på altanen i solskenet. Om det är någon tröst så fick jag faktiskt lite dåligt samvete och tog en rask promenad efteråt.

4 kommentarer:

  1. Vi ska få nya metoder till stämpelkorten :)
    Jaa, många tankar på morgonen vettu ;)
    kram

    SvaraRadera
  2. man måste faktiskt få unna sig.....
    tänk vilket tråkigt liv man skulle ha om man aldrig gjorde det.
    så unna på.....
    Kram Anna Lindberg

    SvaraRadera
  3. Usch ja..att försova sig kan förstöra en hel dag!
    kram

    SvaraRadera
  4. Du e duktig du gumman =) puss å kram

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck