-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





07 april 2009

Tandläkarskräck - o nej inte jag


Idag var det så dags för det årliga besöket hos min tandläkare Mikael Ståhl. Jag var hoppfull när jag gick dit. Jag har varit bra på att använda Flux. Dock inte lika bra med tandtråden, men jag trodde på fullaste allvar att jag skulle klara mig undan lagning. Men icke sa Nicke. Jag var så nära att fixa det om inte han (Mikael) hade hittat ett litet litet minihål mellan två tänder långt bak i munnen. Nu sitter jag här med Sveriges största fläskläpp (iaf känns det så), känsel i halva tungan och ett jävligt stort megahål i plånboken. Jag kommer att få tillbaka lite pengar genom en försäkring jag har tecknat genom facket, men det hjälper mig inte nu.

2 kommentarer:

  1. hej! de va samma för mig i vintras, tandläkaren sa att allt såg bra ut men när hon hämtade röntgenbilderna så såg hon att under en lagning "började" det bli något så så gick de me de.. trist som tusan e de! vad e de för försäkring ?? kramar

    SvaraRadera
  2. jaså men går inte det på ett ut då eftersom det blir ca 1200 om året och man bara kan få ut 80% på 1500? annars lät de ju bra men känns som man inte tjänar nånting på de? ja jag vet att ni har lagarbetsdag imorgon, men jag ska träffa en kompis på stan imorgon hennes kille jobbar också volvo och har l-arbetsdag så vi ska spendera dagen ihop me våra söner! var på volvo för inte så längesen och hälsade på men alla e ju på olika ställen jämt så man träffar ju bara några! ska ni göra nåt roligt på kvällen sen då? kramar

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck