-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





19 mars 2009

Puppylove

Noel är så söt. Han hade sin första riktiga date när han var 5 år och gick sista året på dagis. Tjejen var Linnea som var 6 år och gick i Förskoleklass. Efter den daten har det passerat en hel del flickvänner hos Noel. Han har aldrig drabbats av rädslan för tjejbaciller utan tar emot dem med öppna armar. I höstas var det så dags för Linnea igen. Då hade de filmdate här hemma. Nu har Noel återigen bjudit ut henne på date. De ska till pizzerian imorgon kväll och äta mat. Som den gentleman han är det självklart att han står för notan.

När jag var liten så skickade man på sin höjd fram sin kompis med en lapp där det stod: "Får jag chans på dig?" och sen rutor för svarsalternativen Ja, Nej och Kanske. Noel han är inte den som är den. Han går fram och frågar face to face. Jag gillar dig. Vill du bli ihop med mig? Det värmer i ett modershjärta att ha en son som är så modig, men jag undrar samtidigt hur det ska bli när han blir tonåring. Det blir pappa Bäckström som får ta hand om Blommor och bin-samtalet. För visst är det en oskriven regel att mammor pratar med döttrar och fäder med söner?


3 kommentarer:

  1. Det där med blommor och bin är uråldrigt Sara. Barn idag kan mer än en annan tror jag. Det räcker med att titta på tv så lär man sig sååå himla mycket.
    Annars tycker jag att det skulle vara väldigt intressant att höra Tobias prata om det med Noel och Alvin, tror inte det skulle bli så väldigt seriöst.
    Puss Jeanette

    SvaraRadera
  2. Vem pratade med dig om blommor och bin?? Inte var det jag inte men en viss Martin Timell på Bullen skötte den saken.
    Kram från mamma

    SvaraRadera
  3. Hahaha, jaa sånt där får gurra ta ifall vi får barn ;D
    Ses på söndag!
    Kram

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck